America's Source for Arabic Books | California Location~Global Delivery| Serving Retail & Wholesale Since 1992

alkitab.com - Dar al-Kitab al-Arabi, usa

Lama Taqulun ma la Taf'alun?  لم تقولون ما لا تفعلون ؟

Lama Taqulun ma la Taf'alun? لم تقولون ما لا تفعلون ؟

By:
Language: Arabic

Hardcover

Translated to Arabic, 'Practice What You Preach: What Managers Must Do to Create a High Achievement Culture'. Are employee attitudes correlated with financial success? Unequivocally yes! according to consultant and bestselling author David H. Maister. Based on a worldwide survey of 139 offices in 29 professional service firms in numerous lines of business, Maister proves that companies perceived by their employees to practice what they preach in matters of client commitment, teamwork, high standards, and employee development are more successful than their competitors.

See more details below

Item # 60838
$16.00

Overview

Arabic Edition, translated by Hala al-Nabulsi.

select image to enlarge/scroll

Details

By:
Language: Arabic
Format: Hardcover | 374 pp
Publisher: Obeikan Publishers, Riyadh 2003
Size: 14.5 x 21.5 CM
ISBN: 996040255X / 9789960402550
Topic: Employee Motivation

More About This Item


يقول المؤلف ديفيد هـ.مايستر إن الشركات التي يرى موظفوها أنها تفعل ما تقول تحقق نجاحاً مالياً يفوق ما يحققه منافسوها، وذلك اعتماداً على دراسة عالمية استهدفت 139 مكتباً في 29 شركة خدمات مختصة في 15 بلداً في 15 مجال عمل مختلف.

طرح مايستر السؤال البسيط: هل مواقف الموظفين مرتبطة ارتباطاً تلازمياً مع النجاح المالي؟ ووجد أن الجواب هو “نعم حتماً” إضافة إلى ذلك يُظهر الكاتب أن المستويات العالية من التزام العاملين وتفانيهم يُسَبِّبُ (أجل يُسَبِّب) تحسناً ملحوظاً ومسجلاً في الأداء المالي. ويثبت مايستر أن شركتك إذا لم تكن تعمل على تنمية الحماسة والمعنويات العالية لدى موظفيك، فإن شركتك ستجني أرباحاً أقل.

فكيف لك أن تبدع توجهاً لدى شركتك يؤدي إلى زيادة النمو والعائدات المالية؟ اكتشف مايستر أن الشركات الأكثر نجاحاً بين تلك التي أخضعت للبحث تفوقت إذ أجادت في المجال الذي تكتفي معظم الشركات، أو ربما كلها، بالتشدق بالحديث عنه مثل: الالتزام بالزبائن والعمل كفريق، والمستويات العالية، وتطوير العاملين، ومواضيع أخرى مماثلة، غير أن ما يميز الأفضل عن البقية هو أن الأفضل يطبق المقاييس التي يتحدث عنها. وبمزيد من التقصي والبحث المعمق من خلال مقابلات مع مديرين وعاملين في الشركات التي أجرى بحثه فيها، وجد مايستر أن مفتاح النجاح ليس في أنظمة الشركة، وإنما يكمن في شخصية المدير كفرد ومهاراته. ويتقصى الكاتب بشكل دقيق ومفصل الدور المركزي الذي يقوم به المدير (ما يجب أن يكونه، ويفعله، ويتطلبه من الآخرين”. سيجد القارئ توصيات لأعمال مُحدّدة من المديرين والعاملين في هذه الشركات الناجحة عن كيفية بناء بيئة عمل نشيطة، وتدعيم مستويات الجودة، وتطوير مهارات الأفراد، وقضاء أوقات طيبة، كل ذلك بأساليب قوية لتطوير الأرباح. يستطيع هذا الكتاب أن يساعد أي مدير على زيادة نمو الشركة وإمكانية الربح فيها، ويقدم برهاناً لمديري الشركات على أن العائلة المالية الكبيرة تأتي من تطبيق المثل العليا التي تنادي بها معظم الشركات العاملة وقلما تحققها.


Are employee attitudes correlated with financial success? Unequivocally yes! according to consultant and bestselling author David H. Maister. Based on a worldwide survey of 139 offices in 29 professional service firms in numerous lines of business, Maister proves that companies perceived by their employees to practice what they preach in matters of client commitment, teamwork, high standards, and employee development are more successful than their competitors. Put simply, employee dedication causes improved financial performance.

Through in-depth interviews, Maister explores the crucial role of the individual manager in promoting high morale among employees. Practice What You Preach boasts specific action recommendations from the managers of these "superstar" businesses on how to build an energized workplace, enforce standards of excellence, develop people, and have fun -- all in the name of profit. As a result, Practice What You Preach can help any manager increase profitability, and provides proof that great financial rewards come from living up to the standards that most businesses advocate, but few achieve.

$16.00

Can't find what you need? Have questions?
Call us toll Free: 888-88kitab Local: 714-636-9300.

alkitab.com الكتاب

Proud to Specialize In...

Arabic Books | Arabic Language Studies | Middle East & Islamic Books | Arabic Children Books

Al-Mawrid Dictionaries | English-Arabic & Arabic-English Dictionaries

Classical and Contemporary Islamic & Middle Eastern Studies